Køb og leje af kunst

Pakhuset indkøber hvert år kunst for 75.000 – 100.000. De indkøbte værker kan købes af medlemmerne, men kan også lejes for ét år af gangen, for dem der gerne vil opleve et værk hjemme ved sig selv, førend de bestemmer sig.

Værkerne bliver sat på auktion til foreningens medlemmer i november måned – ét af årets højdepunkter. På auktionen byder man på ét års leje af et værk, og på den måde kan man afprøve, om man ønsker at beholde et værk. Dette giver mulighed for at skifte ud i kunsten på væggene derhjemme. Hvis man ønsker at eje et af de lejede kunstværker, kan det afdrages med 20% af værkets pris (rentefrit) om året, indtil det er fuldt ud betalt. Den betalte leje er naturligvis en del af købsprisen. Hvis man ikke ønsker at beholde det lejede værk, går det på auktion igen året efter.

Indkøbte værker 2023

Indkøbte værker 2022