Model tegne-/male-/modellere- weekend

5.-6. oktober, begge dage 9-15

Tilmelding til Torsten på mail talf@post4.tele.dk

Modelmaleweekenden er en af de ældste traditioner i Pakhuset. Det foregår på Svanninge skole, hvor vi låner et stort lyst lokale samt skolekøkkenet til morgenmad og frokost. Vi fordeler os om to modeller – en i hver ende af lokalet. Vi starter med lidt croquis for at få komme i gang og for at få et første indtryk af modellerne. Derefter arbejder vi helt individuelt med maleri, tegning eller modellering, som man har lyst. Modellerne holder de samme stillinger det meste af tiden med fem minutters pause hvert kvarter. Tanken er at skaffe forhold til at arbejde med model, som de færreste har til daglig. Det er helt individuelt koncentreret arbejde og en masse snak i pauserne. Der er plads til alle – også dem, som ikke har arbejdet efter model før. Man medbringer selv, hvad man skal bruge af staffeli, farver o.s.v.

Vi starter begge dage med fælles morgenmad og der er fælles frokost. Det koster 300 kr, som dækker modeller samt morgenmad og frokost begge dage.

Weekenden gennemføres normalt i marts, og det er første gang, den også gennemføres i oktober.